Wpisując nazwę firmy, czy też daną usługę nierzadko spotykamy się z faktem, iż Google obok wyników organicznych, proponuje nam też zapoznanie się z wizytówką firmy bądź zestawu firm – oczywiście w zależności od naszego zapytania. Wspomniana wizytówka może zawierać wiele różnych informacji, gdzie oczywiście oprócz nazwy, widnieje fragment Google Maps wraz z zamieszczonym znacznikiem w konkretnym miejscu, dokładny adres (lub obszar działania), czasami godziny otwarcia, opinie czy średnia ocena danego miejsca.
Dlaczego jest to ważne?
Przede wszystkim szukając konkretnej firmy, Google jak to Google, od razu pragnie przedstawić nam gotową odpowiedź prezentując najważniejsze informacje – i nie można tu wręcz powiedzieć, że jest to nieprzydatne. Dodatkowo szukając pewnej usługi czy produktu, lecz nie skupiając się na żadnym usługodawcy czy konkretnej firmie, dostajemy propozycję firm znajdujących się zazwyczaj najbliżej nas. Od razu możemy więc sprawdzić średnią ocenę poszczególnych przedsiębiorstw (jeżeli takowe oczywiście są wystawiane), poczytać opinie czy sprawdzić godziny otwarcia i czas potrzebny na dotarcie do celu.
Co z wynikami organicznymi?
Należy koniecznie tutaj wspomnieć, iż pozycjonowanie stron www w wynikach organicznych nie przekłada się w skali 1:1 na pozycjonowanie w Google Maps. Oczywiście, dobrze znana i rozpoznawana firma ma większą szansę zaistnieć i pokazać swoją wizytówkę na szerszą pulę słów kluczowych, niemniej jednak to, że nasza strona została wypozycjonowana do top10 pierwszych wyników organicznych nie gwarantuje tego, że to nasza wizytówka wyświetli się na analogicznym miejscu w Google Maps.