Direct Answers, czyli w wolnym tłumaczeniu odpowiedzi bezpośrednie, są nazwą wyniku wyszukiwania na dane zapytanie, pojawiające się jeszcze przed wynikami organicznymi. Zawierać mogą przeróżne informacje – definicje, wartości liczbowe, wynik działania (w postaci kalkulatora), przewidywaną pogodę w danej miejscowości, grafikę czy sformatowane teksty. Oczywiście to, co zostanie uznane za warte pokazaniu użytkownikowi w "wyniku 0" zależy od tego, co Google uzna za wartościową odpowiedź na dane pytanie. Co ciekawe, nie zawsze więc skuteczne pozycjonowanie www ma tutaj kluczowe znaczenie – o czym opowiemy później.
Tak jak wspomnieliśmy, to od decyzji Google zależy, czy w ogóle – a jeżeli tak, to co - w danym momencie zostanie wyświetlone jako Direct Answer. Nie istnieją zatem żadne specjalne narzędzia do zgłaszania swojego contentu jako propozycję wartościowej odpowiedzi na dane pytanie.
Wnioskując z powyższego – nigdy więc nie dowiemy się, czy nasza strona zostanie w ogóle wyświetlona w "wyniku 0". Jeżeli jest już wyświetlana, nie mamy natomiast gwarancji, że w najbliższej przyszłości się to nie zmieni.
To, co jednak jest nam znane to fakt, iż nie trzeba posiadać strony zoptymalizowanej pod kątem SEO jako Top1 wyników wyszukiwania, by nasz serwis został uznany za odpowiednio wartościowy, by pokazać fragment jego treści jako Direct Answer. Często zdarza się bowiem sytuacja, iż odpowiedź na dane pytanie pobierane jest przez Google także z wyniku drugiego, czwartego, szóstego czy nawet dalszego, więc pozycjonowanie serwisu w takiej sytuacji nie odgrywa kluczowej roli. Tak jak wspominaliśmy – to do Google należy ostateczna decyzja.